1000120542 |
Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any) |
2017-2018 |
Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
1/10/2017 - 30/5/2018 (20 hores) de h a h |
|
INS Menéndez y Pelayo |
|
Via Augusta, 140 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Accessos |
FFCC: estacions Muntaner, Sant Gervasi o Plaça Molina
BUS: 58, 64, 14
|
Tipus activitat |
PL26 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any)
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació segon any del programa Avancem Junts cap al TIL
|
| |
Objectius |
. Orientar els docents en el disseny de projectes que integrin diverses llengües (Projectes de Comunicació Integrats) a partir d’una família (o conjunt) de seqüències didàctiques i respectant les orientacions dels currículums vigents.
. Assessorar els docents per organitzar els continguts competencials del currículum (lingüístics, comunicatius i estratègics) de manera que permetin planificar i dur a terme projectes de comunicació integrats.
. Orientar els docents per organitzar la docència de l’assignatura de llengua (programació d’aula) a partir de la perspectiva del treball integrat de les llengües i, per tant, del consens i el treball col·laboratiu amb altres professors de llengua del mateix curs.
. Facilitar al professorat de llengua les bases i l’orientació per poder dissenyar conjuntament una programació de cicle coherent, que rendibilitzi els esforços d’ensenyament i aprenentatge de les llengües.
. Ajudar els docents a incorporar l’avaluació competencial de forma realista en el treball a l’aula i a establir les bases per a l’avaluació competencial en tot el cicle
|
| |
Continguts |
l La programació a l’aula des del TIL: Trets específics i criteris per al disseny i implementació. La família de
seqüències didàctiques com a base per al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Els Projectes de Comunicació Integrats: definició i característiques.
. Organització de continguts curriculars de llengües per al disseny i implantació de projectes comunicatius globals.
. La incorporació d’activitats de transferència interlingüística com a estratègia per enriquir els projectes de comunicació integrats i per reforçar la competència plurilingüe de l’alumnat.
. L’avaluació dels aprenentatges lingüístics i comunicatius des de l’enfocament competencial.
|
| |
Observacions |
Dirigit als centres participants en el programa
|
| |
| |
Persones destinatàries |
Dirigit als centres participants en el programa
|
| |
E-mail |
mdomin96@xtec.cat
|
| |
|
|